Carbons kredsløb - bliv klar til naturfagene i udskolingen
I 6. klasse samler vi de forskellige elementer eleverne har lært af carbons kredsløb i natur/teknologi og bliver klar til at tage livtag med de spændende naturfag i udskolingen, hvor carbons kredsløb står meget centralt.
Læringsaktiviteten fokuserer på forståelsen af altings opbygning af grundstoffer og nogle af naturens meget almindelige molekyler som CO2, sukker og vand, samt processerne fotosyntese og respiration på natur/teknologi-niveau.
Læringsaktiviteten fokuserer på forståelsen af altings opbygning af grundstoffer og nogle af naturens meget almindelige molekyler som CO2, sukker og vand, samt processerne fotosyntese og respiration på natur/teknologi-niveau.
Om aktiviteten
Sted:
Raadvad Naturskole, Rude Skov NaturskoleMålgruppe:
6. klasseFag/læreplan:
Skolefag: Natur/teknologiJ
F
M
A
M
J
J
A
S
O
N
D

Varighed:
9.15 - 13Mål:
Læringsmål:Eleven kan koble fænomener fra naturen med carbons kredsløb (f.eks. blade der nedbrydes eller planters opbygning)
Eleven kan bruge begreberne CO2, ilt, energi, nedbrydning, fotosyntese og forbrænding, når de forklarer carbonskredsløb.
Eleven kan forklare carbons kredsløb ud fra modeller de selv er med til at fremstille på dagen.
