Elevernes egne naturundersøgelser - 2 dage
Eleverne kommer på besøg på naturskolen to dage i træk og får en unik mulighed for at styrke deres undersøgelseskompetence.
Med inspiration fra en rundtur i naturen omkring Raadvad og viden om naturfaglige undersøgelsesmetoder, går elever i grupper i gang med at formulere egne hypoteser ud fra deres undren og faglige niveau. De planlægger og gennemfører en naturfaglig undersøgelse og når også at perspektivere og fremlægge den for hinanden.
Med inspiration fra en rundtur i naturen omkring Raadvad og viden om naturfaglige undersøgelsesmetoder, går elever i grupper i gang med at formulere egne hypoteser ud fra deres undren og faglige niveau. De planlægger og gennemfører en naturfaglig undersøgelse og når også at perspektivere og fremlægge den for hinanden.
Om aktiviteten
Sted:
Raadvad NaturskoleMålgruppe:
4. klasse, 5. klasse, 6. klasse, 7. klasse, 8. klasse, 9. klasseFag/læreplan:
Skolefag: Natur/teknologi, Skolefag: Biologi, Skolefag: Fysik/kemi, Skolefag: GeografiJ
F
M
A
M
J
J
A
S
O
N
D

Varighed:
2 dage fra 9.15 - 13Mål:
Læringsmål:Eleverne kan sammen med andre gennemføre egne naturundersøgelser
Eleverne kan stille spørgsmål, der kan undersøges
Eleverne kan formulere hypoteser og opstille forventninger, der kan testes i egne undersøgelser
Eleven kan kontrollere variable
Eleven kan vælge relevant undersøgelsesmetode
Eleven kan vælge relevant udstyr
Eleven kan vurdere og perspektivere egen undersøgelse
Eleven kan sammen med andre formidle indsamlede data med brug af relevante fagbegreber
