Fortællingen i træet og træerne i fortællingen
I samarbejdet med Folkekirkens Skoletjeneste i Gentofte, kombinerer vi ”Træerne i Fortællingen med Fortællingen i Træet”. Træerne er spændende, fascinerende og vigtige organismer for såvel kloden, for andre organismer og for mennesker. Træer har eksisteret på kloden i 370 millioner år, og mennesket har udnyttet skovens træer siden stenalderen for mere end 7.000 år siden.
Træerne spiller en vigtig rolle i økosystemerne og i naturens kredsløb og vi stiller bl.a. spørgsmålene: ”Hvad er mest levende – et dødt eller et levende træ…og kan man undersøge det?"
Aktiviteten inddrager både Kristendomskundskabslæreren hjemme på skolen og Natur-teknologilæreren ved besøget på Naturskolen.
Træerne spiller en vigtig rolle i økosystemerne og i naturens kredsløb og vi stiller bl.a. spørgsmålene: ”Hvad er mest levende – et dødt eller et levende træ…og kan man undersøge det?"
Aktiviteten inddrager både Kristendomskundskabslæreren hjemme på skolen og Natur-teknologilæreren ved besøget på Naturskolen.
Om aktiviteten
Sted:
Raadvad NaturskoleMålgruppe:
4. klasse, 5. klasse, 6. klasseFag/læreplan:
Skolefag: Natur/teknologiJ
F
M
A
M
J
J
A
S
O
N
D

Varighed:
9.15-13Mål:
LæringsmålEleven kan redegøre for træer (og planters) rolle i kulstofkredsløbet
Eleven har forståelse for levende og døde træers rolle som levested for andre organismer
Eleven har kendskab til, hvordan vi som mennesker har anvendt/anvender træ som ressource
Eleven kan fortælle om dilemmaer indenfor klima
