Fødekæder og kredsløb i skoven
Hvem spiser hvem i skoven, og hvordan hænger en fødekæde sammen? Hvorfor lever der ikke de samme dyr og planter alle steder og hvilken betydning har udryddelse af arter i naturen for fødekæder og fødenet?
Gennem oplæg og aktiviteter som indsamling, sortering og modellering arbejder eleverne praktisk med ovenstående spørgsmål.
Gennem oplæg og aktiviteter som indsamling, sortering og modellering arbejder eleverne praktisk med ovenstående spørgsmål.
Om aktiviteten
Sted:
Raadvad Naturskole, Rude Skov NaturskoleMålgruppe:
3. klasse, 4. klasseFag/læreplan:
Skolefag: Natur/teknologiJ
F
M
A
M
J
J
A
S
O
N
D

Varighed:
9.15 - 12.30Mål:
• Eleven kan anvende fagbegreber til at fortælle om fødekæder• Eleven kan indsamle smådyr i skoven og sortere dem efter deres plads i fødekæden
• Eleven kan lave en model af en fødekæde (+ evt. et fødenet) ved hjælp af nogle af de indfangede dyr samt naturskolens udstoppede dyr
